U.S. appeals court blocks Trump appointee Michael Pack’s changes to Open Technology Fund, a U.S. internet freedom group

barack obama

Pack had fired the technology group’s top officials and bipartisan board since being confirmed June 4 as chief executive of the U.S. Agency for Global Media, which oversees Voice of America and four U.S. government-funded news outlets: the Open Technology Fund, Radio Free Europe, Radio Free Asia and Middle East Broadcasting Networks.

Seven U.S. senators, including Marco Rubio (R-Fla.) and Lindsey O. Graham (R-S.C.), wrote Pack expressing “deep concern” about the staff cuts he has ordered. Republican House members have also aired misgivings, and four existing board members, including two former U.S. ambassadors, filed suit to halt the changes.

A lower court said earlier in the case that international broadcasting sponsored by the United States for nearly 80 years has served as a “trusted and authoritative global news source” and model of journalistic excellence that has helped to undermine and topple some of history’s most oppressive regimes.

“The defendant, Michael

Read More